loading...
وب تولز-قالب وبلاگ
WEBTOOLZ بازدید : 22 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)

بیایید تصور کنیم شما به تازگی یک وبلاگ جدید ایجاد کرده‌اید. چند پست خواندنی هم نوشته اید اما هنوز هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است. وقتی به آمار بازدید وبلاگ سر می‌زنید عددی ناامیدکننده را به شما نشان می‌دهد. سپس سعی می‌کنید درباره عنوان وبلاگ خودتان در گوگل به جستجو ‌بپردازید؛ وضع بدتر هم می‌شود چون هیچ ردی از وبلاگ شما در نتایج جستجو وجود ندارد!

اینجاست که همه ما سردرگم می‌شویم و می‌پرسیم اشکال کار کجاست؟ آیا ما  مسیر درستی را برای وبلاگ نویسی انتخاب کرده ایم یا اینکه مسیری که ما در نظر گرفته ایم به کلی اشتباه است؟

ایده هایی برای پست های وبلاگ شما

 


در اینجا باید به شما بگویم لازم نیست هیجان زده و یا سر درگم شوید. همه این ها به این علت است که فضای وبلاگستان به شدت رشد کرده و اکنون وبلاگ تازه شما مانند یک ماهی کوچک در اقیانوس آرام است.

وقتی دارید یک وبلاگ جدید درست می‌کنید در دو یا سه ماه اولیه ماموریت شما این است: تولید محتوا !

تولید محتوا کار آسانی نیست چون باید به تحقیق و مطالعه بپردازید تا مطلبی که می‌نویسید ارزش خواندن و ارزش به اشتراک گذاشتن را داشته باشد.

راه درست این است که در ماههای اول وبلاگ نویسی فقط بر روی تولید محتوا تمرکز کنید و این به آن معنی است که : کاری به آمار بازدید وبلاگ نداشته باشید و نسبت به آن حساس نشوید.

بعد از آنکه به اندازه کافی تلاش کردید و وبلاگ شما به یک وبلاگ پرمحتوا تبدیل شد بازدیدکنندگان از راههای گوناگون راهشان را به سوی وبلاگ شما خواهند یافت. پس در دو یا سه ماه اول ، برنامه کاری شما در وبلاگ جدیدتان از این قرار است :

تولید محتوا در فواصل منظم زمانی


فرقی نمی‌کند هر روز یک پست بنویسید یا هر هفته یک پست بنویسید. آنچه اهمیت دارد این است که این کار را به طور منظم انجام دهید.

در وبلاگ نویسی شما باید ابتدا تمام تلاش خود را انجام بدهید تا یک پست پر محتوا بنویسید. سپس قبل از انتشار آن با استفاده از نیروی خلاقیت خودتان باید یک کار مهم تر انجام بدهید؛ یعنی :

آن را به یک پست فوق العاده تبدیل کنید.

پستی که به محض دیدن عنوان آن همه ما مشتاق باشیم هر چه سریعتر نشانگر ماوس را به سمت آن ببریم و با فشار بر روی دکمه ماوس در کسری از ثانیه بر روی آن کلیک کنیم و با تمرکز تمام ، شروع به خواندن آن نماییم و هر چه قدر هم که جلوتر می‌رویم دوست داشته باشیم که بیشتر بخوانیم.

البته ماجرا به همین جا ختم نمی شود و به قول معروف این رشته سر دراز دارد ...

محتوایی که تولید می‌کنید باید نو و دست اول باشد چون همه ی کاربران اینترنتی یک ویژگی مشترک دارند، همه آنها به دنبال یک محتوای دست اول هستند چرا که همه ما انسانها از مطالعه یک مطلب نو و دست اول لذت می‌بریم. اکنون سوالی که باید به آن جواب بدهیم این است :

 - چگونه یک محتوای نو و دست اول تولید کنیم؟

برای تولید محتوا ، ابتدا باید یک ایده داشته باشید؛ که البته این ایده باید کمی هم رنگ خلاقیت به خود بگیرد.

به تدریج که شما تجربه بیشتری کسب می‌کنید خودتان ایده های جالبی را برای نوشتن خواهید یافت اما در اینجا من به منظور کمک به وبلاگ نویسان کم تجربه و تازه کار ، چند ایده را به عنوان نمونه بیان می‌کنم.

۱ - خلاصه نویسی کنید.

این روزها وقت ارزشی برابر با طلا پیدا کرده است. معنی این حرف آن است که دیگر هیچ یک از ما وقت کافی برای خواندن یک کتاب یا مقاله نداریم. اگر شما بتوانید خلاصه ای از یک کتاب پرفروش که به تازگی انتشار یافته است را بنویسید افراد زیادی هستند که خواهان آن هستند ؛ که من هم یکی از آنها هستم.

۲ - درباره یک فیلم که در ارتباط با موضوع وبلاگ شماست بنویسید.

همه ما قسمتی از شبانه روز را صرف دیدن فیلم می‌کنیم اگر فیلم معروفی درباره موضوع وبلاگ شما وجود دارد به طوری که داستان و ماجرای آن فیلم سر زبانها افتاده است ، توصیه می‌کنم وقت را از دست ندهید و حتما چند پست درباره آن فیلم در وبلاگ خودتان بنویسید.

به عنوان مثال این روزها فیلمی به نام «نفوذ» در وبلاگ نیوز تبلیغ می‌شود که ماجرای آن در ارتباط با دنیای اینترنت می باشد. نمی دانم سریال اینترنتی نفوذ را دنبال می‌کنید یا نه. من هنوز وقت نکرده‌ام آن را ببینم فقط تبلیغ آن را در وبلاگ نیوز دیده ام همین قدر میدانم که که اتفاقات آن حول محور اینترنت صورت می‌گیرد.

۳ - درباره خبر روز بنویسید.

در ارتباط با موضوع کاری وبلاگ شما چه خبر تازه و دست اولی وجود دارد؟ درباره آن بنویسید و البته تحلیل و نقطه نظرات خودتان را هم به آن اضافه کنید. به عنوان نمونه اگر این روزها سری به وبلاگ نیوز بزنید خواهید دید که شبکه های اجتماعی مختلف و رفتار ایرانی ها در آن ، در صدر اخبار قرار دارد.

۴ - خاطره و داستانی را از زندگی خودتان بگویید.

شنیدن خاطرات پرماجرا و سرگرم کننده چیزی است که همه ما از آن لذت می‌بریم شما با تعریف داستانی از زندگی خودتان بر جذابیت وبلاگ خود اضافه خواهید کرد.

۵ -یک مصاحبه ترتیب بدهید.

انجام یک مصاحبه در قالب یک پست در وبلاگ به شکل غیر قابل باوری آمار بازدیدکنندگان آن را افزایش خواهد داد.

انجام یک مصاحبه با یک شخصیت مشهور و موفق ،کاری پر زحمت و گاه نشدنی به نظر می‌رسد اما با استفاده از امکانات اینترنتی شما می‌توانید این کار را انجام بدهید. نتیجه آن برای شما شگفت انگیز خواهد بود و انجام یک مصاحبه و انتشار آن در وبلاگ شما به راحتی می‌تواند وبلاگ شما را در صدر نتایج جستحو قرار دهد.

حالا نوبت شماست ...

نمیدانم کدام یک از این ایده ها را شما بیشتر می‌پسندید من خودم عاشق خواندن پستهایی هستم که به صورت یک مصاحبه تهیه می‌شوند. شما چطور؟ شما کدام یک از این پنج ایده را برای نوشتن یک پست انتخاب می‌کنید؟ لطفا نظر خود را بگویید.

 

پی نوشت : این پست توسط مسلم میرزایی مدیر وبلاگ «لذت وبلاگ نویسی» به صورت اختصاصی برای وبلاگ اف بنر و به دعوت مدیر اف بنر یعنی آقای طراح جوان نوشته شده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 10
  • بازدید کلی : 557